27й Міжнародний туристичний салон «Україна» - UITM’2021
5-6 жовтня 2021 • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15, павільйон 4

Рада ЄС схвалила угоду про відкрите небо з Україною

news
Рада Європейського Союзу остаточно схвалила угоду про відкрите небо (спільний авіаційний простір) з Україною та ще трьома країнами. Про це повідомляє прес-служба Ради ЄС.
Рада ЄС схвалила угоду про відкрите небо з Україною
28 червня Рада ЄС дала “зелене світло” на підписання чотирьох авіаційних угод – з Україною, Вірменією, Тунісом та Катаром.  Ці угоди дозволять відкрити ринок повітряного транспорту, надаючи нові можливості як для споживачів, так і для авіаперевізників.

Рішення щодо України, Вірменії та Катару дозволяють застосовувати цю угоду на тимчасовій основі до завершення процедур, необхідних для набуття нею чинності. Очікується, що угоди будуть підписані восени 2021 року. Після цього кожна угода повинна бути ратифікована кожною державою-членом ЄС.

“Зараз Рада готова підписати чотири важливі авіаційні угоди, які покращать доступ на ринок авіакомпаній та покращать зв’язок та свободу пересування громадян. Водночас вони забезпечать найвищий рівень безпеки та забезпечать рівні умови.”, – повідомив президент Ради ЄС Педро Нуно Сантос.

Європейський спільний авіаційний простір (відкрите небо) – це двостороння угода між ЄС і третіми країнами, що встановлює спільні стандарти безпеки та лібералізує ринкові відносини у сфері авіації, дозволяючи ефективніше та безпечніше використовувати повітряний простір.

Документи:

Рішення Ради про підписання та тимчасове застосування Угоди про Спільний авіаційний простір між ЄС та його державами-членами та Україною.

Угода про спільний авіаційний простір між ЄС та його державами-членами та Україною.

Детальніше про відкрите небо:

Програма “Відкрите небо” була створена для скасування повітряних бар’єрів між європейськими країнами. Це означає, що в країнах, які приєднались до ініціативи, існують рівні права та можливості для всіх авіаперевізників.

Завдяки “відкритому небу” авіакомпанії можуть не лише здійснювати будь-яку кількість рейсів між різними країнами. В них, також, з’явилась можливість здійснювати каботаж, тобто внутрішні перельоти всередині іншої країни. Приміром, це дозволило ірландському лоукостеру Ryanair літати не лише з Дубліна в Берлін, але й із Кракова в Гданськ, які розташовані в Польщі.

У листопаді 2018 року на Lowcost.ua публікувалася стаття присвячена історії вирішення питання “відкритого неба”. В ній, зокрема, йдеться про те, що наприкінці вересня 2012 року Віце-президент Європейської Комісії Сіім Каллас заявив, що Єврокомісія до 2015 року планує укласти угоди про єдиний авіаційний простір з Україною та низкою сусідніх країн. 28 листопада 2013 року у Вільнюсі відбулося парафування (попереднє підписання договору) Угоди про Спільний авіаційний простір між Україною та ЄС. Проте, заплановане на 5 червня 2014 року, остаточне підписання Угоди було відкладено європейською стороною. В кінці минулого року ми повідоляли, що Угоду про “відкрите небо” України з ЄС можуть підписати 11 лютого, однак цього не трапилось. В квітні ми повідомляли про схвалення оновленого проекту рішення і тепер “дедлайн” відкладено до осені 2021 року.

Джерело: Lowcost.ua